Nyheter  Tirsdag 10. september 2019

Ny medarbeider i Musikkens studieforbund.

AUDUN

Audun Reithaug ansettes som ny rådgiver.

Reithaug kommer fra jobben som daglig leder i Norsk Viseforum og har inngående kjennskap til det frivillige musikklivet gjennom sin åtteårige fartstid der. Han er utdannet musiker og musikkpedagog fra Universitetet i Stavanger og Norges musikkhøgskole, men blir han nå oppslukt av musikkbyråkratiets irrganger ?

- Neida, jeg spiller fortsatt mye musikk, og er jevnt og trutt med på plateinnspillinger. Jeg telte over 40 spor på Spotify hvor jeg står for bass-spillet, enten kontrabass og bassgitar.

Allikevel, han har videreutdannet seg innenfor kulturelt entreprenørskap og offentlig styring og ledelse mens han administrerte Norsk Viseforum. Med en så variert bakgrunn er han nå på plass hos oss i Musikkens studieforbund.

- Jeg ser fram til å jobbe for hele det store og mangfoldige musikkfeltet. Opplæringen som foregår i hver krik og krok i landet er en fundamental del av kulturlivet vårt, sier den nyansatte engasjert.

Musikkens studieforbund er inne i en tid hvor det kommer store endringer. Reithaug ramser opp omveltninger som regionreform, delingen av studieforbundene mellom kunnskap- og kulturdepartementet, og de mange meldinger om kulturpolitikken som kommer på løpende bånd. Selv håper han å bidra til at disse endringene vil kunne styrke musikklivets posisjon.

- Vi må bare stå på hver dag og synliggjøre hvor viktig det vi driver med er, avslutter en kampklar Reithaug.