Nyheter  Tirsdag 12. januar 2021

Vi lanserer ny portal!

Den nye portalen erstatter KursAdmin fra og med januar 2021. Den vil gjøre søknads- og rapporteringsprosessen mer effektiv og brukervennlig. Både for oss og dere.

Skjermbilde portalen 2

Alle må registrere seg Selv om man har bruker i KursAdmin må alle gamle brukere registrere seg på nytt.

Forenklinger

Det nye systemet innebærer en rekke forenklinger og fornyelser. For eksempel trenger dere ikke å huske brukernavn og passord men logger rett inn med IDporten (kjent fra BankID, MinID osv), og når dere første gang registrerer laget deres så henter systemet opplysningene deres fra Brønnøysundsregisteret om dere er registrert der.

Mobiltelefon

Det er like enkelt å søke og rapportere fra en mobiltelefon som på datamaskin. Det er et smidig og responsivt brukergrensesnitt som fungerer i alle nettlesere og de fleste enheter. Den nye portalen er kun tilgjengelig via forsiden på vår nettside. Derfor anbefaler vi å legge forsiden vår som bokmerke i nettleseren eller direkte på hjemskjermen på telefonen, les hvordan her.

Skjermbilder app hjemskjerm uten ramme

*Portalen er felles for alle studieforbund i kulturdepartementet og er utviklet av vår paraplyorganisasjon Voksenopplæringsforbundet.