Søker du støtte til kurs?

På våre sider finner du informasjon om støtte til kurs etter Voksenopplæringsloven. Her kan du søke om kurstilskudd, finne fram til studieplanene våre og annen informasjon om voksenopplæringssystemet i Musikkens studieforbund.

For at et kurs skal bli godkjent og få støtte hos oss må det følge en godkjent studieplan, vare i minst åtte timer - og minimum tre deltakere må fullføre kurset. Det må søkes om godkjenning av kurset før kursstart, og sluttrapport med registrering av kursdeltakere skal sendes oss senest tre uker etter at kurset er avsluttet.

Medlemsorganisasjoner og lokale lag får i 2015 inntil 100 kroner i tilskudd pr time for kurs med lærer og inntil 40 kroner pr time for kurs uten lærer.

Første gang laget søker kurstilskudd må du sende inn kontaktskjema for å få tildelt brukernavn og passord til kursregistreringssystemet KursAdmin.

Ta kontakt med fylkesmusikkrådet i det fylket hvor dere skal holde kurs hvis det er spørsmål!

Studieplaner og kursbevis

For at et kurs skal få tilskudd må det følge en godkjent studieplan. Trykk her for å få en oversikt over alle våre studieplaner.
Musikkens studieforbund har mer enn 130 godkjente studieplaner for kurs innen sang, musikk og dans. Vi har også studiplaner for ensembleledere og dirigenter, samt kurs innen organisasjonsledelse, konsert- og musikkproduksjon.

Deltakere som fullfører kurs skal få et kursbevis.

Kurssøknad og -registrering i KursAdmin og på papirskjema

Lag og grupper i Musikkens studieforbunds medlemsorganisasjoner kan søke kurstilskudd etter reglene i Voksenopplæringsloven. For søknad om tilskudd og registrering av kurstimer bruker vi det nettbaserte systemet KursAdmin. Alle kurs skal registreres via KursAdmin, og laget må registrere brukernavn (e-postadresse) hos oss for å få tildelt passord til systemet. Kontaktskjema for registrering i KursAdmin finner du her.

Skjemaer for registrering av frammøte (utenom KursAdmin) finnes her.

KursAdmin

Vi har laget skriftlige veiledninger og eksempelfiler om registrering i KursAdmin.  Vi har også laget 6 korte opplæringsvideoer som hjelper deg å komme i gang.

MSF er tilknyttet