Ny daglig leder i Telemark kulturnettverk

01.09.2017

Fra 1. september 2017 er Camilla Berg Rindahl ny daglig leder i Telemark kulturnettverk. Camilla er 29 år og kommer opprinnelig fra fiskeværet Husøy i Senja. Hun flyttet til Telemark i 2010 og bor på et lite småbruk i Skien kommune sammen med familien sin. Camilla er en person som liker utfordringer og trives best når hun har flere baller i luften samtidig. Om den nye stillingen sin sier hun at det er drømmejobben å kunne kombinere kultur og politikk, og gleder seg til å ta fatt på oppgavene som ligger til stillingen.

I løpet av studietiden har det vært viktig for henne å få en bred og allsidig utdannelse innen kulturfeltet. Hun har blant annet studert økonomi og prosjektledelse ved Høgskolen i Harstad, tegning og bilde ved Høgskolen i Telemark, og master i kulturstudier ved Høgskolen i Sørøst-Norge. I masterprosjektet sitt har hun valgt å fordype seg i kulturpolitikk på det kommunale nivået.

Camilla har bred erfaring fra politisk arbeid etter mange år i studentpolitikken på flere nivåer. Hun har ledet Studentorganisasjon i Telemark i to perioder, sittet i landsstyret til Norsk Studentorganisasjon og høgskolestyret ved Høgskolen i Telemark. Hun har jobbet mye med politiske dokumenter og sittet i en del politiske prosesser, inkludert fire forskjellige fusjonsprosesser.

Som innflytter i fylket begynner hun å bli godt kjent med Telemark og de fantastiske mulighetene som ligger i regionen. Spesielt på kulturfronten er det mye som vekker begeistring, og hun gleder seg til å bli bedre kjent med kulturnettverkets medlemmer. Camilla er opptatt av at man skal spille hverandre gode, og er overbevist om at dette er en god måte å løfte kulturfylket Telemark til det neste nivået.

Telemark kulturnettverk
Gullbringvegen 34, 3800 Bø