Gratulerer med dagen

16.05.2018 10:08 Skrevet av Jon G. Olsen

Vi gratulerer musikklivet og det norske folk med 17. mai. Måtte alle, både voksne og barn få en fin dag, med mye sang og musikk, og is og pølser og godt humør. Syng av hjertens lyst enten du er med i kor eller publikum, eller bare har lyst til å ta en sang hjemme. Finn fram instrumentet og spill, enten sammen med andre i korps eller andre musikklag, eller kos deg litt ved pianoet eller med gitaren.

Kort sagt, ha en flott dag, spre glede med sang og musikk og kos deg selv.

17. mai er musikklivets store festdag. Det synges og spilles dagen lang, fra korpsenes morgenrunde der mange våkner til en hyggelig opplevelse, gjennom hele dagen med 17.-maitog, skolearrangementer og ettermiddagskonserter, til kvelden der mange tenke tilbake på en fin dag med is, pølser, hygge - og der musikken er en naturlig hovedingrediens.

Vi ønsker alle hjertelig til lykke med dagen - ta vare på hverandre. Ta gjerne en telefon til en venn som kanskje er litt ensom, eller stikk innom hvis du har mulighet til det. Været er spådd å bli fint, og da er det ekstra hyggelig å være ute sammen med andre. Det er så mange fine arrangementer rundt om, hva med å ta en tur til et arrangement du ikek har besøkt før, eller stikk innom der du "alltid" pleier på 17. mai. Uansett,

HA EN RIKTIG FORTREFFELIG FEIRING !

Her har vi målt akustikk

Akershus musikkråd
E-post: akershus@musikk.no