"Samba, Caramba, olè - en karnevalskonsert

Turneperiode 7. januar - 31. januar

Januar er karnevalstid. Når man tenker på karneval er det nok Brasil og Venezia med fargerike kostymer, ball, maskerade og de lange gateparadene. Morten Fagerli og Geramine Bouts Hexeberg vil i denne konserten forsøke å skape denne stemningen.

Jula er rett rundt neste sving og det er på tide å oppsummere UKM høsten.

UKM i Akershus jobber for at ungdommers kulturuttrykk skal kunne møtes for å utveksle ideer og inspirere hverandre. Vi ønsker også å være tilbydere av gode opplegg for nettverksbygging og utvikling av egne uttrykk.

Ikke mye nytt ..... og ikke mye nytte....

Kulturmeldingen inneholder ikke mye nytt for fylkesmusikkrådene - eller for det lokale kulturlivet. Det er selvsagt mange fine ord om kultur og tar man på seg "godbrillene" finner man hyggelige setninger om det meste. Men det er egentlig ikke så mye å ta fatt i, og ikke utsikter til flere oppgaver til regionnivået som er relevante for musikkrådene.

"Musikalske herrer med utlagt sjarm"

Turneperiode 25. oktober - 22. november

Reidar Myhre og Philip Kruse har sett og hørt det meste i en bransje de har vært en del av i siden begynnelsen av '60-tallet. Det finnes knapt den etablerte musiker eller arrangør som de ikke har samarbeidet med gjennom et langt yrkesliv.

Prosjekter

UKM - Ungdommens Kulturmønstring

Det er AMR som er fylkesansvarlig for UKM i Akershus.

Akustikk i musikklokaler

AMR er kompetansesenter for akustikk i øvings- og konsertlokaler, og utfører bl.a. akustikkmålinger i musikklokaler.

Institusjonskonserter -
Den kulturelle spaserstokk

AMR står årlig for ca 450 konserter og allsangarrangementer i fylkets sosiale institusjoner.

TekPool

Gjennom TekPool kan medlemmer. fritidsklubber og skoler leie teknisk utstyr til rimelig medlemspris.

Tilskudd

Voksenopplæringstilskudd

AMR fordeler tilskudd til voksenopplæring i musikklivet, og hjelper også medlemmene med å søke om tilskudd.

FRIFOND-tilskudd

AMR bistår uorganiserte musikkgrupper med ungdom å søke om Frifond-tilskudd.

Musikkutstyrsordningen

AMR veileder band, folkemusikkgruppper, jazzgrupper og andre grupper innen rytmisk musikk å søke om tilskudd fra musikkutstyrsordningen.

KOMP - for rytmisk musikk

AMR hjelper band og andre grupper innen rytmisk musikk med søknader til opplæring - KOMP-ordniungen.

Her har vi målt akustikk

Akershus musikkråd
E-post: akershus@musikk.no